بازی‌های تاریخی این روزها دیگر مورد توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی قرار گرفته و هر ساله شاهد انتشار محصولات مختلفی از توسعه‌دهندگان پیرامون وقایع تاریخی واقعی هستیم. با این حال رقم زدن تاریخ توسط بازیکن کمتر موضوعی است که در یک بازی ویدیویی شاهد آن بوده‌ایم. اینکه در جایگاه یک پادشاه بنشینیم و تصمیمات کلیدی را برای آینده سلطنت خود یا کشور اتخاذ کنیم، بی‌شک در کنار اهمیت فراوان، مسئولیتی خطیر محسوب می‌شود.

این دقیقا همان کاری است که استودیو نریال، سازنده بازی، با عرضه Reigns آن را هدف گرفته است. این استودیو با تمرکز بر همین اصل، یعنی قرار دادن بازیکنان در مجموعه وقایع مختلف، این فرصت را به آنها می‌دهد تا با نشستن بر جایگاه یک پادشاه، تصمیمات حساسی را برای آینده پادشاهی خود و از آن مهمتر حکومت بگیرند.

Reigns

Reigns تجربه‌ای متفاوت از حکمرانی را به دستگاه‌های موبایل می‌آورد

داستان بازی به روشی لایه‌ لایه روایت می‌شود؛ در این روش بازیکنان با پاسخ‌ به هر پرسش قادر هستند در لحظه یا با کمی فاصله نتیجه انتخاب‌های خود را مشاهده کنند. این موضوع بستر مناسبی را برای تفکر برروی هر انتخاب فراهم می‌کند تا با بررسی شرایط و میزان رضایت چهار جبهه اصلی حکومت داری شامل مذهب (کلیسا)، مردم، ارتش و خزانه (اقتصاد)، پاسخ‌ مثبت یا منفی را انتخاب و به نمایندگان برای افزایش یا کاهش رضایت گروه‌ها ارائه کنید. ازدواج با پرینسس یک سرزمین دیگر، تاسیس کلیسا یا بیمارستان، کمک به روستاییان، کپی کردن ابزار قلمروهای دیگر، حمله یا دفاع در برابر وایکینگ‌ها و بسیاری از موارد دیگر نیاز به رضایت یا عدم رضایت شما دارد.

Reigns

Reigns اساسا یک بازی کارتی و مبتنی بر متن محسوب می‌شود. با مطالعه سوالات، پیشنهادات یا خواسته‌های مختلف باید از میان دو پاسخ از پیش تعیین شده یکی را با راست یا چپ کشیدن انگشت خود روی نمایشگر انتخاب کنید که درنتیجه آن با پاسخ به هر یک از کارت‌ها، یک تا چهار جناح قدرت در قلمرو را تحت تاثیر قرار می‌دهید. به عنوان مثال، در صورتی که تنها به فکر نبرد یا کمک به روستاییان باشید و خزانه را در نظر نگیرید، همین موضوع با خالی شدن خزانه و فروپاشی اقتصاد سلطنت همراه شده و افرادی ناشناس پادشاه را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل می‌رسانند. با پیشروی در حکومت و پشت سر گذاشتن سریع سال‌ها به مرور شخصیت‌های جدید در خواست ملاقات با پادشاه را می‌کنند، در صورت تایید ملاقات یا انجام عمل خاصی به مرور کارت‌های جدیدی را آزاد خواهید کرد. توسعه‌دهندگان با هدف جلوگیری از تکراری شدن بازی، مجموعه ماموریت‌هایی شامل پیروزی در دوئل، بدست‌ آوردن یک سنگ خاص یا ملاقات با شخصیتی خاص را در نظر گرفته‌‌اند. از میان صدها کارت موجود در بازی در مجموع ۱۰۳ کارت شامل شخصیت‌ها، روش‌های مرگ یا ماموریت‌ها می‌شوند که همگی آنها قابل آزادسازی هستند.

یکی از نکات منفی بازی را می‌توان در کنار تکراری شدن برخی سوالات در طول روند بازی، محدودیت در انتخاب پاسخ‌ها دانست. شما تنها قادر به حدس عواقب انتخاب از روی متن پرسش هستید. گاهی اوقات بازی به سرعت باعث شگفتی می‌شود و در حالی که شرایط به خوبی پیش می‌رود شاهد جدا شدن سر پادشاه خود خواهید بود. در بازی برخی کارت‌ها نیز با تاثیرات بلند مدت وجود دارند. به عنوان مثال زمانی که قلمروی جدیدی را به پادشاهی خود اضافه می‌کنید،‌ با مرگ پادشاه کشورگشا، برای سالیان طولانی ارتش و اقتصاد پادشاهی با رونق روبرو می‌شوند. همین رونق خود باعث افزایش سریع توانایی‌های ارتش و اصراف در خورد و خوراک شده و در نتیجه شاهد ایجاد چالش‌های جدیدی برای مقابله با افزایش بی‌رویه‌ی این دو عنصر حکمرانی خواهیم بود. با افزایش یا کاهش بی‌رویه هر یک از جناح‌ها، شاهد کوتاه شدن سلطنت پادشاهی هستیم.