مدتها بود که بسیاری از گیمرها و تحلیلگران، از نینتندو این سوال را میپرسیدند که چرا هرگز وارد بازار پررونق بازیهای موبایل نمیشود. تا اینکه سال گذشته بود که نینتندو اعلام کرد که قصد دارد وارد این بازار سودده شود و اولین اپلیکیشن خود را با نام Miitomo برای iOS و اندروید عرضه کرد. این اپلیکیشن، بازی نبود و بیشتر حالت یک پلتفرم اجتماعی را داشت. دیگر خبری از برنامههای نینتندو نبود تا اینکه اواخر تابستان سال ۲۰۱۶، اپل کنفرانس سالیانه خود را برای معرفی آیفونهای جدید خود برگزار کرد. اما چیزی که به خصوص برای جامعه گیمرها این کنفرانس را تحتالشعاع قرار داد، حضور شیگرو میاموتو، خالق ماریو، در ابتدای این کنفرانس بود. وی با حضور خود برروی سن، اعلام کرد که اواخر سال ۲۰۱۶، ماریو، این لولهکش محبوب و دوستداشتنی دنیای بازیهای ویدیویی، برای اولین بار پای خود را برروی گوشیهای هوشمند باز میکند. بالاخره زمان موعود فرا رسید و در تاریخ ۲۵ آذر، این بازی برای iOS عرضه شد. اما این بازی چقدر توانسته در القای حس یک بازی ماریو موفق باشد و نینتندو در اولین تلاش خود برای پیادهسازی این شخصیت برروی گوشیهای موبایل، چه نوآوریهایی را به کار گرفته است؟ با زومجی و بررسی بازی Super Mario Run همراه باشید.
آخرین نظرات