وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم یا بگذارید این‌گونه بگویم؛ وقتی به بازی‌‌های ویدیویی قدیمی فکر می‌کنیم، ناخود‌آگاه ذهن‌مان سمت بازی‌های زمان کودکی یا نوجوانی می‌رود. بازی‌هایی که با کند و کاو کردن در خاطره‌هایمان، می‌بینیم که نیمی از خاطرات ما را تشکیل می‌دهند. قطعا یکی از آن دسته بازی‌ها، بازی Tekken است که با عرضه شدن‌اش روی اولین کنسول سونی، توانست هواداران زیادی را به خود جذب کند و به یکی از رقیب‌های جدی برای بازی Mortal Kombat تبدیل شود. مخصوصا برای ما ایرانی‌ها که شب و روز وقت خود را یا پای تکن یا پای بازی مورتال کامبت صرف می‌کردیم. سال‌ها می‌گذرد و این دو رقیب کهنه‌کار پا به پای یکدیگر بالا آمده‌اند. دو بازی مبارزه‌ای با شکل و شمایلی متفاوت برای هواداران که یکی استایل شرقی و دیگری استایل غربی را هدف گرفته است. البته در این میان وجود بازی‌های مبارزه‌ای دیگری نظیر مجموعه Injustice سبب شد تا تیم سازنده مورتال کمبت قشر وسیع‌تری از مخاطبان را هدف بگیرد. حال پس از عرضه شدن بازی Injustice 2 نوبت به بازی Tekken 7 رسیده است تا خودی نشان بدهد. سوال اصلی اینجا است که آیا بازی Tekekn 7 به همان اندازه که به نظر می‌رسید، خوب است؟

دانلود ویدیو | تماشا در یوتیوب

فرزندان با عشق و محبت پدر و مادر کار خود را آغاز می‌کنند، اندکی بعد آن‌ها را قضاوت کرده و در نهایت به ندرت می‌بخشند.

قطعا انتظار برای بازی Tekken 8 سخت خواهد بود

داستان بازی با توجه به همین نقل قول روایت می‌شود. جایی که به خوبی تنفر کازویا میشیما از پدر خود به تصویر کشیده می‌شود. از طرفی داستان بازی Tekken 7 به مخاطبان نشان خواهد داد که دلیل کشته شدن کازومی توسط هیهاچی چه بوده است و به چه دلیل کازویا از پدر خود متنفر است. داستان بازی را نمی‌توان پایانی بر جنگ و جدال خاندان میشیما دانست ولی به خوبی پرونده اتفاقات میان پدر و پسر را می‌بندد. داستان از زبان یک راوی روایت می‌شود. خبرنگاری که شروع به تحقیق در مورد میشیما زایباتسو و شرکت G کرده است و قصد دارد دلیل نابودی زادگاهش را پیدا کند. بازی Tekken 7 شامل یک داستان اصلی و یک داستان فرعی است که در داستان اصلی، اتفاقات در سه شاخه مختلف روایت می‌شوند و در نهایت در یک راستا قرار گرفته و به خوبی جمع‌بندی می‌شوند. از یک سو کازویا که قصد دارد هیهاچی را نابود کرده و انتقام دوران کودکی و مادر خود را بگیرد. از طرف دیگر آکوما وارد میدان می‌شود. شخصی که در گذشته به کازومی قول داده است تا هیهاچی را از بین ببرد. حال به هنگامی که این شخصیت‌ها در حال انتقام‌گیری هستند، تیم تکن فورس قصد دارد جین کازاما را پیدا کرده و به میشیما زایباتسو برگرداند.

بازی Tekken 7

با اینکه در بازی‌های مبارزه‌ای داستان بُعد اصلی نیست ولی باندای نامکو، سازنده بازی، به خوبی از پس داستان اصلی برآمده است. در بخش فرعی داستان نیز ۲۲ مبارزه با ۲۲ شخصیت بازی تعبیه شده است که گوشه‌ای از داستان هرکدام را روایت می‌کند. ای کاش مبارزات در این بخش کمی بیشتر بودند و شخصیت‌های جدید را بیشتر می‌شناختیم. تنها راه آشنایی با شخصیت‌ها در بازی Tekken 7 این است که در ابتدای مبارزه‌ی بخش فرعی داستان، به صورت نوشته بخشی از اهداف و دلایل حضورشان در دنیای بازی را مشاهده می‌کنیم. در کل بخش داستانی بازی Tekken 7 می‌تواند شما را پنج الی شش ساعت سرگرم کند و جدای از فهمیدن اتفاقات بازی، با شخصیت‌های دنیای Tekken 7 نیز تا حدی آشنا خواهید شد.

بازی Tekken 4

اما در یک بازی مبارزه‌ای، گیم‌پلی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. اینکه بازی بتواند به خوبی در سیستم مبارزات یا سایر بخش‌ها مخاطب را راضی کند، مهم‌ترین فاکتوری است که هر بازی مبارزه‌ای باید آن‌ را در نظر بگیرد. از این‌رو بازی Tekken 7 به خوبی در این بخش خودی نشان داده است. اکثر بازی‌های مبارزه‌ای سعی بر مدرن شدن دارند و با این حال، بازی Tekken 7 به خوبی تعادل بین یک بازی مبارزه‌ای مدرن و یک بازی مبارزه‌ای کلاسیک را برقرار کرده است. وجود کمبوهای قدیمی، سبک انیمیشن ضربه‌ها و حرکت بازیکنان همگی یادآور نسخه‌های پیشین هستند که در اینجا با المان‌های جدید در دسترس قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید آن را در نظر بگیرید، نحوه استفاده از Rage Art است. در واقع Rage Artها همان کمبو‌های ویژه بازیکنان هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. زمانی که نوار سلامت شما به شرایط بحرانی نزدیک می‌شود، هاله‌ای قرمز رنگ دور شما نمایان شده که خبر از فعال شدن Rage Art می‌دهد. حال شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های مناسب آسیب جدی را به حریف خود وارد کنید. از دیگر قابلیت‌های گیم‌پلی که رنگ و بویی تازه به بازی بخشیده است، Power Crushها هستند که به شما اجازه می‌دهند زمانی که در حال ضربه خوردن هستید، به حریف مقابل خود نیز ضربه وارد کنید (البته در این میان کمی از مقدار نوار سلامت شما نیز کم خواهد شد). ویژگی صحنه آهسته نیز از نسخه ششم به این نسخه آمده است تا بار دیگر حساس بودن ضربات هم‌زمان را به تصویر بکشد. حال فرض کنید تمام این قابلیت و ویژگی‌های مبارزه‌ای زمانی معنای واقعی خود را پیدا خواهند کرد که از کمبوهای ترکیبی استفاده کرده و زمانی که حریف شما میان آسمان و زمین است به ضربه زدن خود ادامه داده و نگذارید حریف‌تان فرصت ضربه زدن پیدا کند. همچنین می‌توانید از دیوار‌های محیط بازی برای ترکیب ضربات خود و آسیب رسانی بیشتر به حریف استفاده کنید. وجود این قابلیت‌ها نه تنها گیم‌پلی بازی را شلوغ نکرده است، بلکه نحوه مبارزات را بیش از پیش دقیق‌تر کرده است؛ دقیق از این بابت که باید بدانید چه موقع از Rage Art یا Rage Move خود استفاده کنید، چه موقع ضربه وارد شده را به جان بخرید تا ضربه سنگین‌تری را به حریف وارد کنید یا اینکه در چه بخشی از محیط کمبو‌های ترکیبی استفاده کنید.